Pluang generasi muda menceburi bidang Pertanian masa depan "bukan hanya ada misi" tapi harus ada kreativiti dan keberanian.


  
Sektor pertanian telah berkembang pesat dalam beberapa tahun kebelakangan ini dan terdapat potensi besar untuk pertumbuhan dalam sektor ini. Dalam cadangan perniagaan ini kami akan membincangkan peluang dan cabaran dalam sektor pertanian dan mencadangkan rancangan perniagaan untuk perniagaan pertanian yang berjaya.

 Pertanian adalah tunjang kepada mana-mana ekonomi dan ia memainkan peranan penting dalam pembangunan sesebuah negara.  Pertanian bukan sahaja sumber makanan tetapi juga sumber pendapatan berjuta-juta orang di seluruh dunia. 

 Peluang:

 Sektor pertanian menawarkan pelbagai peluang kepada usahawan.  Permintaan untuk makanan meningkat dengan pesat disebabkan oleh populasi yang semakin meningkat, dan terdapat keperluan untuk penyelesaian inovatif untuk memenuhi permintaan ini.  Sektor pertanian juga menawarkan peluang untuk penambahan nilai, seperti pemprosesan.



          Duex Ecological Engineering
           Disediakan oleh
            John idlan





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PERTANIAN LESTRI / SUSTAINABLE AGRICULTURE

Pertanian lestari ialah sistem pertanian yang mampan dan mesra alam yang bertujuan untuk memenuhi keperluan manusia terhadap ma...